Jak ocenić typ osobowości pracownika?

Poznanie swoich pracowników jest ważne, jeśli chcesz wydobyć z nich to, co najlepsze.

Różne typy osobowości różnie reagują na inną sytuację. Na przykład ekstrawertyk może uznać zmiany za motywujące, ale introwertyk może uznać je za niepokojące. Ekstrawertyk może czuć się stłamszony, jeśli musi siedzieć przy biurku i pracować po cichu, bez współpracy, ale introwertyk może pracować lepiej w ten sposób.

Tak naprawdę chodzi o zrozumienie, kim są Twoi pracownicy. To Pomoże Ci to również we właściwy sposób przekazywać im informacje zwrotne i konstruktywną krytykę. Ponownie, wszyscy reagujemy inaczej na podejścia i język. Znajomość swoich pracowników pozwala na zmianę podejścia w zależności od typu osobowości, z którym mamy do czynienia.

Jeśli masz wielu pracowników, może być trudno poznać ich wszystkich osobiście, jednak, będziesz miał przegląd tego, kim są i jakie mają cechy, po prostu na podstawie dotychczasowych doświadczeń z nimi. Prawdopodobnie możesz łatwo powiedzieć, czy są introwertykami czy ekstrawertykami, a może masz też w swoim biurze ambiwalentów.

Istnieje kilka sposobów na ocenę czyjegoś typu osobowości, ale jednym z bardzo dokładnych i bardzo ciekawych sposobów jest poproszenie pracowników o wykonanie testu osobowości Myers-Briggs. Oczywiście nie możesz ich do tego zmusić, ponieważ jest to osobisty wybór, ale możesz poprosić o to i sprawdzić, czy dobrze zareagują. Jeśli tak, będziesz w stanie dowiedzieć się, co czyni ich kleszczami dzięki uzyskanym wynikom.

Sprawdź tę infografikę, która przedstawia główne typy osobowości związane z tym testem osobowości.

Źródło - https://venngage.com/templates/infographics/myers-briggs-personality-types-infographic-28cf03b7-7cb7-4d8f-9a36-725dbc9143e2

Jak widać, wykracza on daleko poza introwertyka, ekstrawertyka i ambiwalencję! Wyniki tego testu osobowości mówią o tym, jak dana osoba będzie reagować na wyzwania, jakich rodzajów języka używać podczas przekazywania trudnych wiadomości lub informacji zwrotnych oraz jak najlepiej ją motywować.

Oczywiście, nie jest to jedyny sposób, aby spróbować opracować typ osobowości pracownika. Wiele z nich można rozpoznać po prostu obserwując ich w pracy. Czy dużo mówią? Czy sprawiają wrażenie, jakby zawsze byli w środku sesji współpracy przy nowoczesnych stołach w sali konferencyjnej? Czy często stronią od dużych sesji grupowych i trzymają się mniejszych grup? Czy są dość kreatywni? Czy często siedzą w kabinach biurowych i robią burzę mózgów samotnie lub z jedną lub dwiema innymi osobami?

Wiele można stwierdzić po prostu obserwując, a wysoka jakość wysoka jakość menedżer znajduje na to czas w swoim bardzo napiętym grafiku. Z pewnością nie jest to strata czasu, ponieważ pozwoli Ci to zrozumieć, jak najlepiej motywować swoich pracowników i jak dostarczać konstruktywnej krytyki w sposób, na który będą reagować w pozytywny sposób. Bardzo łatwo jest się pomylić; użycie niewłaściwych słów lub niewłaściwego tonu może sprawić, że pracownik zwróci się w zupełnie przeciwnym kierunku - zamiast zmotywować się do poprawy, może zirytować się, że w ogóle o tym wspomniałeś. Jako menedżer, Twoim zadaniem jest być motywatorem, tym, który popycha Twoich pracowników do osiągnięcia ich potencjału i inspiruje ich do zrobienia czegoś lepszego niż dotychczas.

Nie jest trudno określić ogólny typ osobowości danej osoby, ale zagłębianie się w ten temat za pomocą testów osobowości jest dobrym pomysłem. pomysł, jeśli Twoi pracownicy się z tym zgodzą. Spróbuj i sprawdź, czy potrafisz zidentyfikować konkretne cechy osobowości. Na tej podstawie można opracować najlepsze podejście do poprawy wyników, a więc i wydajności.

Story Page