Największe czynniki wpływające na morale we współczesnym środowisku pracy

Wszyscy wiemy, że morale są ważne dla firmy. Bez morale wydajność jest niska, a to dość szybko odbija się na zyskach.

Pomimo świadomości, że morale są niezbędne w każdej przestrzeni biurowej, zawsze znajdą się wyzwania, które będą próbowały pozbawić Cię morale i od czasu do czasu zmuszą Twoich pracowników do walki. Kluczem jest zrozumienie tych czynników obniżających morale, umiejętność radzenia sobie z nimi i przezwyciężania ich, a także identyfikowanie ich, zanim w ogóle staną się problemem. W ten sposób można mieć pewność, że morale nie wpłynie negatywnie na poziom produktywności.

Przyjrzyjmy się kilku najczęstszym potencjalnym czynnikom obniżającym morale oraz sposobom ich przezwyciężenia, zanim zaczną powodować pęknięcia w radosnej rodzinnej atmosferze, nad której stworzeniem tak ciężko pracowałeś.

Niejasne role zawodowe

Jedną z największych przyczyn zdenerwowania i zamieszania w środowisku biurowym jest niejasny podział ról. Zawsze upewnij się, że Twoi pracownicy mają jasność co do swojej roli i zakresu obowiązków. Po pierwsze, gwarantuje to, że wszystkie prace są wykonywane przez właściwą osobę we właściwy sposób, ale oznacza również, że nikt nie dubluje pracy, nie opuszcza zadań ani nie powoduje problemów w ogólnym obiegu dokumentów.

Dobrym pomysłem jest posiadanie regularnie aktualizowanego opisu stanowiska pracy, ale także upewnienie się, że pracownicy wiedzą, że mogą odejść od biurka i w każdej chwili przyjść do Ciebie, jako swojego menedżera, porozmawiać o swojej roli i o tym, za co są odpowiedzialni.

Konflikty wynikające z różnic osobowościowych

Konflikt z pewnością spowoduje spadek morale wśród osób biorących udział w starciu, ale łatwo może się on rozprzestrzenić na resztę biura. Ludzie mogą zacząć opowiadać się po jednej ze stron i zanim się obejrzysz, w biurze zaczną krążyć plotki, a ludzie poczują się atakowani. Nie jest to sytuacja, której potrzebujesz w swoim biurze, a jeśli zauważysz konflikty, musisz wiedzieć, jak sobie z nimi szybko i dojrzale poradzić.

W życiu codziennym starcia osobowościowe zdarzają się cały czas, ale ważne jest, aby wszyscy potrafili się dogadać w profesjonalny sposób, aby praca była wykonywana na najwyższym poziomie.

Nieinspirujące i niekomfortowe środowisko pracy

Nic nie powoduje szybszego spadku morale na południu niż środowisko pracy, które jest niewygodne, pozbawione wsparcia, ciemne i po prostu nieinspirujące. Pomyśl o odnowieniu biura, jeśli minęło już sporo czasu od ostatniego remontu, a także o wstawieniu nowych mebli, które nadadzą przestrzeni świeższy charakter. przestrzeń.

Dobrym pomysłem jest także regularne pytanie pracowników o ich opinie na temat biura. Pomoże im to poczuć się wysłuchanymi i doceniani, a także daje wgląd w to, jak wygląda życie tych, którzy korzystają z przestrzeni na co dzień. Nowy, nowoczesny wystrój biura może być wszystkim, czego potrzeba, aby ponownie podnieść poziom morale.

Obciążenie pracą wymykające się spod kontroli

Inną bardzo częstą przyczyną problemów z morale jest to, że obciążenie pracą nie jest równomiernie rozłożone pomiędzy pracowników w biurze i zaczyna wymykać się spod kontroli niektórym lub wszystkim pracownikom. Powoduje to stres, sprawia, że wszyscy się na siebie obrażają, prowadzi do konfliktów i generalnie wywołuje negatywne nastroje w miejscu pracy.

Upewnij się, że zadania są rozdzielane równomiernie i że nikt nie zmaga się ze zbyt dużą liczbą terminów i celów. Również w tym przypadku polityka otwartych drzwi sprawi, że pracownicy będą mogli zwrócić się do Ciebie z prośbą o omówienie tego typu problemów, co da Ci cenny wgląd w obszary, które mogą wymagać poprawy lub zmiany od czasu do czasu.

Upewnienie się, że znasz niektóre z największych czynników niszczących morale w nowoczesnym biurze, oznacza, że masz przewagę. Dzięki temu możesz mieć pewność, że zawsze będziesz uważać na zagrożenia dla biurowej harmonii, a w rezultacie wydajność i zyski pozostaną na właściwym poziomie.

Story Page