Co sądzisz o pomyśle posiadania bliskich przyjaciół w miejscu pracy?
Czy uważasz, że to świetny pomysł, czy raczej, że to duży błąd?
Po obu stronach tego sporu są dobre strony. argumentacji, ponieważ posiadanie bliskich przyjaciół w pracy może pomóc Ci być szczęśliwszym na danym stanowisku, zwiększa satysfakcję z pracy, podnosi morale, a w rezultacie zwiększa wydajność. Oczywiście przyczynia się to do rozwoju środowiska pracy zespołowej i może nawet zaowocować większą liczbą pomysłów przy owalnym stole w sali posiedzeń zarządu.
Z drugiej strony? Przyjaciele czasem się kłócą i popełniają błędy, więc jak sobie z tym poradzić w środowisku pracy, w którym przez cały czas trzeba zachować profesjonalizm?
Obejrzyj ten film, w którym przedstawiono kilka bardzo trafnych spostrzeżeń.
Co o tym myślisz? Niewątpliwie prawdą jest, że nie należy dzielić się wszystkim o swoim życiu ze współpracownikami. Może Ci się wydawać, że to brzmi ostro, ale co, jeśli oni nie zgadzają się z Twoimi wyborami i robią z tego wielką aferę w miejscu pracy? Co, jeśli zdradzisz im sekret, a oni zdradzą Twoje zaufanie? Jak masz z nimi blisko współpracować, skoro Twoje osobiste uczucia nie są podważane?
Z tego właśnie powodu wiele miejsc pracy nie akceptuje lub wręcz zabrania utrzymywania w miejscu pracy osobistych związków o charakterze romantycznym, więc czy powinniśmy rozszerzać tę zasadę na bliskie przyjaźnie?
Być może jest to zbyt daleko posunięte stwierdzenie, ale z pewnością należy zachować ostrożność i być może nieco obniżyć swoje bariery. Bliska współpraca z przyjaciółmi może być trudna ponieważ w miejscu pracy zawsze mogą pojawić się drobne nieporozumienia, a jeśli przeniosą się one na waszą przyjaźń, może się okazać, że i ona zostanie zrujnowana. W rzeczywistości współpracownicy mogą być półprzyjaciółmi, ale nigdy w 100% prawdziwymi przyjaciółmi, przynajmniej nie wtedy, gdy pracujecie w bliskim sąsiedztwie.
Co sądzisz o tym punkcie?
Ważne jest zachowanie granic, jeśli chcesz zachować profesjonalizm i zrobić dobre wrażenie w pracy. Jeśli ciągle zajmujesz się kwestiami przyjaźni i starasz się nikogo nie denerwować, nie będziesz w stanie skupić się na swojej pracy, a Twój przełożony to zauważy.
Oczywiście, można też argumentować w drugą stronę. Posiadanie bliskich przyjaciół w pracy motywuje do codziennego chodzenia do biura i siedzenia przy biurku. Daje poczucie, że jest się częścią czegoś większego od siebie, a to może popchnąć nas do cięższej pracy niż w przeciwnym razie. Dzięki temu dzień mija szybciej, a wszystko staje się bardziej pozytywne i przyjemne. Jeśli jednak chcesz odnieść sukces w pracy i jednocześnie zachować profesjonalizm, musisz wyznaczyć sobie pewne granice.
Nie oznacza to oczywiście, że nie można mieć kolegów, których można nazwać przyjaciółmi, na przykład takich, z którymi od czasu do czasu wychodzi się na drinka po pracy lub utrzymuje się kontakty w mediach społecznościowych. Z pewnością pomaga to w osiągnięciu satysfakcji z pracy, ale nie oznacza, że należy dążyć do nawiązywania bardzo bliskich przyjaźni w niekiedy trudnym środowisku biurowym, jeśli chcemy, aby były one trwałe i jeśli chcemy, aby nasza kariera zakończyła się sukcesem.
Wystarczy tylko zachować pewną granicę i jej nie przekraczać. Zachowaj trochę siebie i nie opowiadaj historii swojego życia na krzesłach w biurowej wannie! Jeśli uda Ci się to osiągnąć, będziesz w stanie nawiązać głębokie i satysfakcjonujące relacje z kolegami z pracy, które nie będą kolidować z Twoim życiem osobistym ani z pracą. Wszystko to robi ogromne wrażenie na przełożonym, zmniejsza ból głowy, a także pozwala cieszyć się przyjaznym środowiskiem biura, w którym pracują ludzie, z którymi naprawdę się dogadujesz.