Jako menedżer będziesz musiał przekazywać swoim pracownikom informacje zwrotne i konstruktywną krytykę. Może to mieć miejsce zarówno w zespole, jak i indywidualnie.
Nikt tak naprawdę nie lubi tej części pracy, ale jest ona konieczna, jeśli chcesz zapewnić przyszły wzrost i rozwój zarówno firmy, jak i poszczególnych osób.
Istnieją dobre i złe sposoby przekazywania informacji zwrotnych i konstruktywnej krytyki. Podczas gdy Ty możesz nie lubić udzielać informacji zwrotnej, jest prawdopodobne, że w głębi duszy Twój pracownik również nie lubi jej otrzymywać. W związku z tym ważne jest, aby wiedzieć, czego należy unikać, aby można było uniknąć problemów, zdenerwowania lub zranionej dumy i upewnić się, że cała sprawa jest przesiąknięta pozytywnością i postrzegana jako a siebie rozwój i możliwość nauki.
A rozumie znaczenie przekazywania informacji zwrotnej we właściwy sposób. Aby Ci pomóc, przyjrzyjmy się 9 błędom, których należy unikać podczas udzielania informacji zwrotnej i konstruktywnej krytyki swoim pracownikom. wysoka jakość menedżer
- Nie bądź konfrontacyjny - Jeśli przywołasz swojego pracownika do stołu w sali konferencyjnej i przemówisz do niego rozkazującym i konfrontacyjnym tonem, on od razu przejdzie do defensywy od razu. Nie pouczasz go, tylko przekazujesz mu informacje i sugerujesz sposoby poprawy.
- Nie udzielaj informacji zwrotnej w obecnościinnych - Jeśli udzielasz informacji zwrotnej pojedynczemu pracownikowi, nie rób tego w obecności innych osób. Siedzenie przy meblach w sali konferencyjnej na spotkaniu zespołu to nie czas i miejsce. Poproś o spotkanie z pracownikiem na osobności i przeprowadź dyskusję bez wścibskich oczu.
- Unikaj niejasności - Upewnij się, że jasno określasz, o co ich prosisz i co muszą poprawić. Upewnij się, że twój język nie jest dwuznaczny i unikaj zwrotów takich jak "szczerze mówiąc" czy "gdybym był tobą". Bądź bezpośredni, jasny i spraw, aby była to dyskusja, a nie jednokierunkowa.
- Unikaj zmiany zdania - Jeśli pracownik powie Ci, dlaczego wykonuje dane zadanie w określony sposób, nie zmieniaj nagle zdania i nie zakładaj, że jego sposób jest lepszy, koniec rozmowy! Chciałeś przekazać informację zwrotną z jakiegoś powodu, więc upewnij się, że pozostajesz na kursie, aby to zrobić, będąc jednocześnie otwartym na ich sugestie.
- Unikaj mówienia, zawsze dyskutuj - Łatwo jest siedzieć tam, machając palcem i mówiąc im, czego nie robią lub co robią źle, ale to ogromny błąd. Rozmawiasz z dorosłymi ludźmi! Upewnij się, że omawiasz problem, a nie tylko mówisz im i nie zachęcasz do dialogu.
- Nie ignoruj ich poglądów - wysłuchaj ich pomysłów, mogą mieć fantastyczną sugestię, jak poprawić sposób wykonania danego zadania.
- Nie udawaj, że znasz wszystkie odpowiedzi - Najgorszą rzeczą, jaką możesz zrobić jako menedżer, jest założenie, że wiesz wszystko.
- Nie ignoruj przykładów - Dobrym pomysłem jest podawanie przykładów na poparcie udzielanej informacji zwrotnej lub konstruktywnej krytyki. Dzięki temu wszystko staje się bardziej zrozumiałe, a także pokazuje pracownikom, jak mogą się poprawić, zamiast używać tylko słów - wizualizacja jest bardzo skuteczna.
- Unikaj zbyt negatywnej oceny - Łatwo jest założyć, że informacja zwrotna zawsze musi być negatywna, ale nawet jeśli to, co sugerujesz, wymaga zmiany, możesz nadać temu pozytywny wydźwięk. Upewnij się, że na każdy negatywny komentarz przypada jeden pozytywny, aby uniknąć zniszczenia morale.
Kierownik musi pozostać bezstronny, ale jeśli pojawi się problem, ważne jest, abyś stawił mu czoła z głową. Udzielanie informacji zwrotnej jest sposobem, aby to zrobić i chociaż konstruktywna krytyka może nie być czymś, co każdy chce usłyszeć, jest ona niezbędna dla przyszłego rozwoju i nauki.